Saturday, July 25, 2009

kesimpulan

Aku ni mmg tak pndai menulis, lagi lar nak bercerita (haihh..hamsap!!) cume ni ade pesanan, btw utk diri aku jugak...tak kira lar, dah kawin nt or tgh couple skg...mmg yg sakitnyer adalah wanita, perempuan or lebih mulia lagi isteri...betapa naluri seorg wanita tu sgt kuat. like naluri ibu kt (shisyida method)- utk pilot!!bile bf or hus buat hal, mula rase nak mengamuk, naik hantu, jadi gila..menderita sakit jiwa, mcm separuh nak mati, sb ape??syg tu separuh mati, sgp berkorban ape saja, pendek kate jiwa dan raga diserahkan...hbs bile dah main kayu 3!!!so how?? so siap sedia la jadi si conan utk menyiasat, dah kalau tny nt kn marah, dtengking, diherdik..or remind jgn smpai naik tgn!!sedihnyer....so bile dah terbongkar, sure akan mberontak mtk clash or dvoice, puas hati ker??mane pegi taatnya isteri??suami??bf??tak sgp tgg risiko!!...enddd-sb hati dah tak syg!!

tapi ade jugak wife or gf yg x akan sakit hati or smpn dendam, (solehahnya)..mmg btl2 bijak r.. tau ape bf/hus buat kt blkg, tp pura-pura xtau...if u all nak tau , gn pndekatan reverse pscyology, bkn dgn mgawal, mbentak, mengking or else...tp lyanan istmewa yg diberikan..amin (smg syurga tmptmu), tp tknk komen larr, smpai bila mpu bertahan...kite bknnyer Sumayyah bt khuttbah r.a(wanita yg sabar mhadapi cabaran), or Ummu haram binti Milhan r.a (pasukan pertama dlm tntera, wanita solehah)..

kseimpulanyer, janganlah sesekali kite mmbuat andaian bahawa kalau aku sakit, biarlah org lain pun ikut sakit, baru puas hati aku, sedangkan hakikat tak begitu, yg bertambah sakit adalah dr kite, sedangkan org tu sedang berbahagia dan tak kisah pun, ntah2 berlari, menyembunyikan kebenaran...

so jgnlah berdendam, kasih syg pd manusia biarlah berpada-pada, kerana kasih syg kepada ALLAH, patut dilebihkan dari segala-galanya...malu aku utk mengadap tuhan..utk meminta disaat aku kesempitan dan kesakitan, tetapi ALLAH tidak pernah menolak dan mengecewakan hati hamba-hambaNYA, kini aku diberi petunjuk, diberi jawapan utk semua soalan yang selama ini terpendam...Thanks...

No comments:

Post a Comment