Wednesday, July 22, 2009

Terlanjur.....cinta

waktu bergulir lambat
merantai langkah perjalanan kita
berjuta cerita terukir dalam
menjadi sebuah dilema
mengertikah engkau
perasaanku tak terhapuskan

malam menangis
tetes embun membasahi mata hatiku
mencoba bertahan di atas puing-puing
cinta yang telah rapuh

apa yang ku genggam
tak mudah untuk aku lepaskan
aku terlanjur cinta kepadamu
dan telah kuberikan seluruh hatiku
tapi mengapa baru kini kau pertanyakan cintaku

aku pun tak mengerti yang terjadi
apa salah dan kurang ku padamu
kini terlambat sudah untuk dipersalahkan
karna sekali cinta, aku tetap cinta

mencoba bertahan di atas puing-puing
cinta yang tlah rapuh

apa yang ku genggam
tak mudah untuk aku lepaskan

sedihkan sape-sape yg berada dlm situasi ni,bile dah ade cinta tapi dtg lagi cinta, cinta dtg lagi... ade hikmah disebalik setiap pengorbanan, kekecewaan, kegembiraan yg dihadapi..aku bukan nak jiwang karat, tp kalau lah sesorg tu berada diantara 2, so how? mcm mane nak buat keputusan? solat isthikarah?baling dadu?tulis kat buku?tny kengkawan?buat statistik?tanam pokok?...heh tanam pokok???...solat dan berdoa pd Tuhan mtk tnjukkan jodoh kite, sape yg terbaik.. tu adalah jalan terbaik?

""Ya Allah, aku memohon petunjuk daripadaMu dengan ilmuMu dan aku memohon ketentuan daripadaMu dengan kekuasaanMu dan aku memohon daripadaMu akan limpah kurniaanMu yang besar. Sesungguhnya Engkau Maha Berkuasa sedangkan aku tidak berkuasa dan Engkau Maha Mengetahui sedangkan aku tidak mengetahui dan Engkaulah Yang Maha Mengetahu segala perkara yang ghaib. Ya Allah, seandainya Engkau mengetahui bahawasanya urusan ini (sebutkanI(nama)..) adalah baik bagiku pada agamaku, kehidupanku dan kesudahan urusanku sama ada cepat atau lambat, takdirkanlah ia bagiku dan permudahkanlah serta berkatlah bagiku padanya da seandainya Engkau mengetahui bahawa urusan ini (sebutkan(nama)..) mendatangkan keburukan bagiku pada agamaku, kehidupanku dan kesudahan urusanku sama ada cepat atau lambat, maka jauhkanlah aku daripadanya dan takdirkanlah kebaikan untukku dalam sebarang keadaan sekalipun kemudian redhailah aku dengannya".

(sebutkan urusan(nama) yang dimaksudkan di tempat yang bertitik).

ini adalah jalan terbaik......

No comments:

Post a Comment